Wszelkiego rodzaju punkt sprzedażowe, które swoje usługi świadczą wyłącznie zdalnie, bazują przede wszystkim na marketingu sieciowym. Oznacza to, iż w celu prowadzenia efektywnej i profitowej działalności handlowej, niezbędne jest odpowiednie zaplecze w postaci reklamy. W tym celu warto wykorzystać wiele kanałów, którymi sprzedający może komunikować się z potencjalnymi klientami. Należą do nich wyszukiwarki internetowe, social media oraz inne platformy.

Pozycjonowanie – skuteczna reklama w sieci


Coraz więcej osób, w celu zakupienia konkretnego produktu, przeszukuje strony internetowe. Zanim jednak wejdą one na konkretną witrynę, wpisują w przeglądarce zapytanie. Na jego podstawie algorytm przygotowuje listę wyników, spomiędzy których użytkownik może wybrać te, najbardziej dla niego atrakcyjne. Natomiast z perspektywy przedsiębiorcy najważniejsze pozycje na liście to Top10, ponieważ jednocześnie są to najczęściej odwiedzane adresy.

Dlatego pozycjonowanie sklepów internetowych powinno być jedną z podstawowych strategii zwiększania zasięgów, jak również sprzedaży. Stronę można pozycjonować pod kątem konkretnych produktów, jak również słów kluczowych. W wielu przypadkach bardzo dobrym narzędziem, które wspomaga cały proces, są Google Ads. Linki sponsorowane pozwalają na natychmiastowe umieszczenie strony na szczycie listy. Link taki wyświetla się w formie reklamy. W przypadku tego typu kampanii, warto również uwzględnić grupę potencjalnych klientów, czy osób, do których kieruje się reklamę. Odpowiedni targeting w realny sposób przekłada się na większy ruch na stronie, ale również sprzedaż.

Wiele sklepów posiada kilka grup docelowych, które tworzone są w oparciu o produkty dostępne w ofercie oraz sylwetkę klienta, który może być nim zainteresowany. Poprzez tak dostosowaną kampanię, w krótkim czasie można dostrzec pierwsze rezultaty, jeśli chodzi o większą aktywność użytkowników na stronie. Dodatkowo, prowadzenie kampanii w Google Ads pozwala na dostęp do wielu, ciekawych informacji. Między innymi na temat tego, ile czasu przeciętny użytkownik spędza na stronie. Na podstawie tych danych można także zoptymalizować poszczególne kroki związane z SEO, czyli pozycjonowaniem strony.

Z uwagi, iż są prowadzone na wielu obszarach, często dane z Google Ads mogą pomóc w stwierdzeniu, dlaczego klienci szybko opuszczają stronę. W tym przypadku ważne będzie także UX, czyli User Experience. Innymi słowy są to doświadczenia klienta związane z daną witryną. Jakość tych doświadczeń przekłada się na to, czy dana osoba wróci na stronę, czy nie.