Coraz większa konkurencyjność w branży e-commerce sprawia, że sklepy internetowe potrzebują czegoś, żeby się wyróżnić. Istotna jest nie tylko oryginalna osobowość marki, ale także odpowiedni sposób dotarcia do klientów, pokazania się im w wirtualnym świecie. Pozycjonowanie sklepów internetowych (więcej tutaj: https://seodot.com.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/) staje się więc dla każdego takiego przedsiębiorcy koniecznością. Jak się jednak do tego zabrać? Od czego zacząć?

Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

Coraz większa konkurencyjność w branży e-commerce sprawia, że sklepy internetowe potrzebują czegoś, żeby się wyróżnić

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem, musisz wiedzieć, że największą rolę w tym procesie odgrywają prawidłowo dobrane frazy kluczowe. Dzięki nim masz szansę wygrać z konkurencją i wyświetlić się wyżej od nich w organicznych wynikach wyszukiwania. Przy doborze słów kluczowych należy zwracać uwagę na:

  • konkurencyjność słowa kluczowego: sprawdzisz to przy pomocy profesjonalnych narzędzi lub zerkając na ilość wyników wyświetlanych w Google;
  • popularność: widoczna w narzędziach doboru słów kluczowych, zwykle prezentowane są wartości średnie miesięczne;
    intencję słowa kluczowego: niektóre słowa są czysto sprzedażowe, inne mają funkcję tylko informacyjną.

Przy wyborze fraz do swojego sklepu korzystaj z profesjonalnych narzędzi, takich jak Senuto, Semstorm, Planner Słów Kluczowych od Google czy Answer the Public.

Przygotuj dobrze zoptymalizowane treści

Kolejnym krokiem będzie stworzenie ciekawych i dobrze zoptymalizowanych pod słowa kluczowe treści na Twój sklep. Dopasuj słowa do konkretnych podstron i na ich podstawie twórz treści SEO. Pozycjonowanie sklepów internetowych w głównej mierze opiera się na pisaniu opisów produktów, kategorii oraz artykułów blogowych. Zanim jednak przejdziesz do tworzenia tekstów, dokładnie zaplanuj strategię, np. na kilka miesięcy do przodu.

Wybierz produkty, które w pierwszej kolejności chciałbyś wypromować i to do nich twórz opisy. Możesz je napisać samemu lub też skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji SEO lub copywritera. Ważne jest, aby w tych opisach nie nadużywać fraz i odpowiadać konkretnie na pytania zadawane przez potencjalnych klientów. W tekstach zadbaj o nagłówki, krótkie akapity i przejrzystość treści. We wpisach blogowych wyczerpuj temat, ale nie lej wody, tylko po to, żeby rozszerzyć wpis.

Sprawdź sklep pod kątem technicznym


Na koniec zadbaj o swój internetowy sklep pod kątem technicznym. Sprawdź, czy posiadasz certyfikat ssl (więcej) oraz czy Twoja strona jest responsywna. Przy pomocy zewnętrznych narzędzi zmierz czas ładowania się sklepu – powinien on być jak najkrótszy. Dodatkowo ważne są prawidłowe przekierowania, krótkie adresy url oraz wygenerowana mapa strony.