Właściwie dobrane i wykorzystane w strategii SEO słowa kluczowe to podstawowy element dobrych wyników pozycjonowania. To one decydują o tym, czy witryna będzie wysoko wyświetlać się w organicznych wynikach wyszukiwania. Mają również wpływ na to, czy klienci będą odwiedzać stronę i korzystać z oferty firmy. Jak prawidłowo dobierać frazy kluczowe i na co zwracać uwagę?

Rodzaje słów kluczowych

Pozycjonowanie stron rozpocznij od wyboru odpowiednich dla Twojej branży fraz. Rodzaj słowa kluczowego ma istotne znaczenie, gdyż wpływa na funkcję, jaką pełni dana fraza. Możemy tutaj wyróżnić:

  • słowa ogólne;
  • frazy z długiego ogona, tzw. long tail;
  • lokalne słowa kluczowe;
  • frazy związane z konkretną marką.

Najbardziej skuteczne w pozycjonowaniu są słowa kluczowe z długiego ogona. Dlaczego? Te frazy są bardziej precyzyjne i od razu widać w nich intencję użytkownika, który daną frazę wpisuje. To zaś ułatwia dopasowanie słowa do konkretnej podstrony w witrynie i uzyskanie satysfakcjonującego rezultatu, np. wypromowania produktu. Frazy typu long tail świetnie nadają się również do pozycjonowania wpisów blogowych.

Jeśli prowadzisz biznes na lokalnym rynku, istotną rolę odegrają w Twoim przypadku lokalne słowa kluczowe. Są to frazy zawierające nazwy miast, a nawet konkretnych ulic. Mają niską popularność, ale jednocześnie charakteryzują się wysoką konwersją i często bezpośrednio prowadzą klienta do zakupu.

Gdzie szukać słów kluczowych?

W rozpoznaniu odpowiednich słów kluczowych pomogą Ci profesjonalne narzędzia. W sieci znajdziesz je w opcji płatnej lub darmowej. Pomogą Ci one przygotować strategię słów kluczowych i osiągnąć wysokie wyniki w organicznych wynikach wyszukiwania. A z jakich narzędzi najlepiej skorzystać?

  1. Google Trends – to bezpłatne narzędzie, w którym sprawdzisz popularność danego słowa kluczowego lub wyrażenia we wskazanym przez Ciebie okresie i o konkretnej lokalizacji. Narzędzie sprawdza się przy wyszukiwaniu sezonowych fraz kluczowych oraz przy porównywaniu kilku fraz jednocześnie.
  2. Planner słów kluczowych – głównie wykorzystywane jest do kampanii płatnych, ale z powodzeniem sprawdzi się przy pozycjonowaniu stron. Wystarczy wpisać słowo kluczowe, a pojawi się tabelka prezentująca jego konkurencyjność, popularność oraz podobne tematycznie inne słowa kluczowe.
  3. Answer the public – to darmowe narzędzie, które świetnie sprawdza się przy wyszukiwaniu fraz z długiego ogona do wpisów blogowych. Po wpisaniu interesującego nas słowa kluczowego, pojawia się lista zapytań z tą frazą – zarówno w bezokolicznikach zdań, jak i w formie pytań. Wszystkie uzyskane wyniki można szybko eksportować do pliku csv.

Pozycjonowaniem możesz zająć się samemu lub z pomocą profesjonalistów. W doborze słów kluczowych, opracowaniu całej strategii oraz tworzeniu tekstów na strony i blogi pomaga agencja SEO. Wybierając jej usługi, zyskujesz pewność uzyskania dobrych wyników i faktycznego przyciągnięcia klientów na stronę.